Volgens de kiezers van de Public Choice Award heeft Thermaflex de prijs in de wacht gesleept omdat het ´in zijn geheel focust op de toekomst en een betrouwbare partner van milieuvriendelijke en zeer efficiente producten en diensten is. De duurzaamheid en energiebesparing die behaald worden door haar producten bieden dubbele winst: voor het milieu en voor haar klanten´.
Daarnaast stelden de kiezers dat ’het bedrijf een enthousiaste motor is voor het eigen bedrijf en voor de andere Nederlandse bedrijven in Latijns-Amerika’.
De eigenaar van dit familiebedrijf Gerrit Jan Baars en de managers van Thermaflex Latijns-Amerika Alex Huis, Nelienke Bosch en Dieter Ploeger waren aanwezig tijdens de prijsuitreiking. Ze zijn erg trots op het winnen van de eerste Publieksprijs. ’Het winnen van deze publieksprijs laat ons zien dat we in Latijns-Amerika op de goede weg zijn. Het toont aan dat onze manier van werken, waarbij de markt centraal staat, wordt gewaardeerd en erkend door de markt’.